372
REGISTRES DU BUREAU
[i57i]
CCCCXCII [CLXXIX]. — [Convocations pour le lendemain.]
21 septembre 1571. (A, fol. 216 r°; B, fol. i32 r°.)
#e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
"Sire Jacques Kerver, nous vous mandons que vous ayez à appeller quatre bourgeois notables de vostre quartier, pour eulx trouver avec vous en la grand salle de l'Hostel de laVille, demain à une atten­dant deux heures de rellevée, en l'assemblée gene­ralle qui se doibt faire, affin d'entendre la lecture des lettres du Roy, que Sa Majesté faict à la Ville par ung gentilhomme exprès, pour la responce de l'assemblée derniere sur le faict du surplus des 111e m. livres demandez par Sad. Majesté.
"Faict au Bureau de la Ville, le xxim0 jour de Septembre m. v° soixante unze, n
Semblables mandemens,aux fins que dessus, ont
esté expédiez aux autres Quarteniers de lad. Ville, chacun pour son regard(1).
"Monsieur le President, plaise vous trouver de­main, à une attendant deux heures de relevée, en l'assemblée generalle qui se doibt faire en la grand salle de l'Hostel de la Ville, pour entendre la res­ponce que le Roy envoyé par ung gentilhomme exprès, par laquelle Sa Majesté nous mande sa reso­lution qu'il entend sur le surplus des 111e m. livres demandez par Sad. Majesté. Vous priant n'y voulloir faillir.
"Faict au Bureau de lad. Ville, le xximo Sep­tembre 1571.)!
Pareilz mandemens, aux fins que dessus, ont esté expédiez à messieurs les autres Conseillers de lad. Ville, chacun pour son regard'2'.
CCCCXCIII [CLXXX]. ---- [DÉLIBÉRATION SUR LE SURPLUS DES 3oO,000 LIVRES.]
22 septembre 1571. (A, fol. 216 v°; B, fol. 133 r°.)
Du sabmedy, vingt deuxiesme jour de Septembre mil v° soixante et unze.
En assemblée generalle le jour d'huy faicte, en la grand salle de l'Hostel de la Ville de Paris, de mes­sieurs les Prevost des Marchans, Eschevins, Con­seillers, Quarteniers et quatre bourgeois notables de chacun quartier, affin d'entendre la lecture des lettres du Roy, que Sa Majesté faict à la Ville par un gentilhomme exprès, pour la responce de l'assemblée derniere sur le faict du surplus des 111e h. livres demandez par Sad. Majesté, sont comparuz :
Messieurs Marcel, Prevost des Marchans ;
De Cressé, Leclerc, Lescalopier, Eschevins;
Le Lievre, de Palluau, de Chomedey, Poulin, Abelly, Violle, Huault, Conseillers;
De Pleurs, Thiersault, de Megrigny, Boeste, du Bouchet, de Villemontée, de Beauvais ;
Kerver, Perlan, de Beausse, Danés, Perrot, Bellier, Jamart;
Ladvocat, Hac, Bynot, Roussellet, Targer, Du­bois, Tonnellier, Desgroux, Desprez, Brunet, Jehan Le Sellier, Ravyn et aultres.
Sur quoy, après que mondict sieur le Prevost des Marchans a faict entendre à la compagnie les causes et occasions d'icelle, et à ces fins faict faire lecture des lettres du Roy, des xvi0 Aoust et xixm° jour du present mois de Septembre (3), et que le seigneur Damours, varlet de chambre du Roy, mandé en lad. assemblée par ordonnance d'icelle, a exposé sa creance, conformement ausd, lettres du Roy, dud. xixm° Septembre, et qu'il avoit commandement de Sa Majesté de presenter à mesd. sieurs lesd, lettres, et les prier bien fort parfournir lad. somme de 111e m. livres, qui luy sera ung service très agreable, soit par emprunct, interest ou aultrement, et que Sad. Majesté fera en sorte que chacun seroict con­tant;
A esté conclud, advisé et deliberé que tous ceulx qui n'ont payé leur cottization desd. 111e m. livres, ayans moyens et facultez, seront contrainctz icelles payer, suivant la voluncté dud. seigneur. Et pour cest effect, sera publyé à son de trompe par ceste Ville et faulxbourgs, que injonction et commande­ment sont faiclz à tous les bourgeois, manans et
;i) Ces trois lignes ne se trouvent que dans Ie Registre B.
(!> Mème observation.
W Voir ci-dessus les n°' CCCCLXXV el CCCCXC, p. 36o et 36g.